Returpolitikk

Noen ganger er det vanskelig å velge riktig.

Å bli kjent med nye dingser kan ta litt tid, det kan være vanskelig å se hvordan den vil passe ditt bruk i virkeligheten. Derfor tilbyr Premiumtek åpent kjøp i 60 dager.

En retur forutsetter at varen er i sin fulle stand og helt ubrukt. Alle originale merker og prislapper skal henge på. Varer med brutt forsegling, synlige bruksflekker, sterk lukt eller er tilskitnet på annen måte vil vi anse produktet som brukt.

Enkel huskeregel: Alle returnerte varer må fremstå som nye og i en slik tilstand at det kan selges til en ny kunde uten prisreduksjon. 

Eksempel hvor angrerett bortgår:

Ved kjøp av smartklokke der kunden tar i bruk klokken og kobler den opp mot telefonen, vil vi ikke kunne ta i mot klokken da den vil bli ansett som brukt, og det vil være lagret sensitiv personlig informasjon på klokken.

Ved kjøp av hygieniske produkter bortfaller angreretten. Som hygieneprodukter regnes blant annet tannpleieprodukter, matlagingsprodukter, hud- og kroppspleie-produkter, ørepropper / in-ear hodetelefoner, massasjepistoler og lignende. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentakende misbruk.

Kunden har bevisbyrden for at varen er sendt i retur og bør derfor kunne dokumentere for tidspunkt av avsendelse. Kunde er selv ansvarlig for at varen når frem og er også ansvarlig for å betale returkostnader.

Hva skjer om jeg ikke plukker opp pakken på hentested innen fristen?

Om sendingen din blir sendt til ditt lokale postkontor, og du ikke plukker opp varen innen 7 dager, vil det forekomme et gebyr på 299kr i administrative kostnader. 

Hva skjer om jeg oppgir feil adresse?

Oppgir du feil adresse og sendingen kommer i retur til oss, vil det forekomme et gebyr på 199kr. For tyngre produkter som Airfryer og Robotstøvsuger vil du også bli belastet for fakturert fraktkostnad fra Bring.

Kan jeg teste det jeg har kjøpt på nettet?

Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.

Jeg skal returnere en vare – hva gjør jeg? 

For dine kjøp gjelder en angrerett på 60 dager fra du mottar varen.

Vedlagt i din ordrebekreftelse vil du finne et angreskjema, dette  fylles ut og legges ved returen. Det må fremstå klart på pakken hvem avsender er for at vi skal kunne prosessere returen.

Når vi har mottatt pakken i retur vil beløpet for varen(e) bli refundert i Collector eller Vipps til din konto innen 10 virkedager. Refusjonstiden kan variere ut i fra hvilken bank eller kortutsteder du har. Dersom du har benyttet gavekort ved bestilling vil gjeldende beløp tilbakeføres til gavekortet. Sender du med norgespakke vil behandlingstiden bli betydelig lengre, da denne ikke blir levert direkte til vårt lager, men derimot på postkontor.

Bytting av vare – hva gjør jeg?

Ønsker du en annen vare returnerer du varen som beskrevet ovenfor, og kontakter oss om at du ønsker å bytte varen(e). Da mottar du ny pakke innen 2-5 virkedager med nye 14 dagers åpent kjøp.

Retningslinjer for retur

#1: Du skal gi beskjed til vår kundeservice i forkant av retur. Vi behandler ikke returer hvor kunden ikke har gitt beskjed i forkant av retur.
#2: Fyll ut vedlagt angreskjema og returseddel og legg ved i forsendelsen. Angreskjema finner du nederst på siden. Det  fremstå klart på pakken hvem avsender er for at vi skal kunne prosessere returen. Returer uten angreskjema blir ikke behandlet.
#3: Du har angrefrist på 60 dager etter mottatt vare. Returer som er utenfor angrefrist vil ikke bli behandlet. Varer som er unntatt angrefrist kan du lese mer om over.
#4: Benytter du deg av angrefristen må du selv betale returkostnaden.
#5: Ved benyttelse av angrefrist refunderer vi deg hele beløpet, minus fakturert fraktkostnad fra Bring. På tyngre produkter som Airfryer og Robotstøvsuger kommer det et behandlingsgebyr på 199kr i tillegg.
#6: Ved mangelfull emballasje eller tydelig skade på produktet vil prisreduksjon (minst 30% av verdien) kunne skje.
#7: Om du har avtale om retur med kundeservice, f.eks ved bytte av vare eller feil, legg gjerne ved kommunikasjon for at vi skal kunne behandle returen raskest mulig.
#8 Alle produkter over 10kg skal sendes direkte til vårt lager, ikke til hentested.

Returadresse:

Lettbutikk AS c/o Premiumtek.no
Granittveien 30
1914 YTRE ENEBAKK

Logg inn